
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
e-reflect
Εφαρμογή σε επίπεδο σχολείου
Του προγράμματος Erasmus+
http://e-reflect.wix.com/e-reflect
e-Regenerated Freirean Literacy
through Empowering Community Techniques
Μια φορά κι έναν καιρό, μια παρέα από παιδιά απασχολούσε ένα ζήτημα .Έμοιαζε δύσκολο στη λύση του.
Και τότε σκέφτηκαν: «Κι αν μπορούσαμε να το αλλάξουμε»;
Και αποφάσισαν : «Θα συμπεριφερθούμε και θα δράσουμε ,σαν να μπορούμε».
Aπό τις 9/5/2016 και για τέσσερις εβδομάδες προχωρήσαμε σε εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος που διαθεματικά προσεγγίζει τα διδακτικά αντικείμενα της Αγωγής του Πολίτη και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Στόχος του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι η αγωγή ενεργών πολιτών.
Οι μαθητές, και των τριών τμημάτων Στ,31 αγόρια και 20 κορίτσια, γνώρισαν τα βασικά βήματα που προτείνονται από τον παιδαγωγό P.Freire,προκειμένου ν' αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στην ανάληψη δράσης πάνω σε κοινωνικά ζητήματα και ν' αναλάβουν δράση.
Μέρος του προγράμματος αποτελεί η επιλογή του θέματος μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες μέσα στην τάξη και το θέμα που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν η «κλιματική αλλαγή».
Χαρακτηριστικό του προγράμματος αποτελεί το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός των εργασιών υλοποιήθηκε με τη χρήση απλών διαδικτυακών εργαλείων(web 2.0),αναδεικνύοντας τον άλλο σκοπό του προγράμματος που είναι η καλλιέργεια αυτού που αποκαλούμε απλό "ψηφιακό γραμματισμό".
Το πρόγραμμα αποτελεί εισαγωγή σε νέους τρόπους αξιοποίησης του διαδικτύου.
Εφόσον εμείς -δάσκαλοι και γονείς-αναλάβουμε να δείξουμε τις δυνατότητες μιας προσανατολισμένης, εκπαιδευτικής χρήσης του Διαδικτύου, θα περιορίσουμε τους κινδύνους μιας κακής χρήσης του εργαλείου αυτού.
Μ’ άλλα λόγια ανεξέλεγκτα instagram ,videogames και chat; Ή μια πρόταση ενηλίκων προς ανηλίκους που να περιλαμβάνει ίσως και αυτά με όρους και προϋποθέσεις-λεπτομέρειες των οποίων συζητούνται κατά περίσταση;
Η συγκεκριμένη διαδρομή ενοτήτων, εκτός άλλων, εισαγωγικά και ανά ενότητα ξεκινούσε και με ψηφιακό εποπτικό υλικό.
https://prezi.com/ortjw3adpii1/active-citizenship/
https://issuu.com/aikstamat/docs/erasmus/14?e=7421975/30000297
https://www.youtube.com/watch?v=wa58h4IJ6Hk
http://climatekids.nasa.gov/climate-change-meaning/
https://vimeo.com/21345967
http://climatekids.nasa.gov/paper-or-plastic/
http://climatekids.nasa.gov/tshirt-bag/
Ta διαδικτυακά έργα που ζητήθηκαν από τα παιδιά αποτελούν ουσιαστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Σ’ όλες τις δραστηριότητες υπέβαλαν εργασίες χρησιμοποιώντας κωδικούς. Κύριο μέσο επικοινωνίας τους αποτέλεσε ένα διαδικτυακό εργαλείο μέσω του οποίου έπαιρναν οδηγίες εργασιών ή έδιναν οι ίδιοι συμβουλές ο ένας στον άλλον και επέλυαν τεχνικά προβλήματα ή αντάλλασσαν ιδέες .Μπορείτε να παρακολουθήσετε την δραστηριότητά τους μέσα από τον σύνδεσμο:
https://titanpad.com/wKbvNTsvAe
Ακολουθεί μια πρώτη εικόνα μιας πλούσιας παραγωγής ακόμα και παιδιών χωρίς υπολογιστή στο σπίτι.
Τα ευχαριστώ ιδιαίτερα.
Στο παρακάτω εργαλείο μπορείτε να παρακολουθήσετε μια περίληψη της δουλειάς τους .Αρχεία φωτογραφιών και video έχουν τα ίδια τα παιδιά.
http://play.smilebox.com/SpreadMoreHappy/4e4451794e446b774d6a553d0d0a
Οι ενότητες του θέματος
1ο Βήμα:
Α)Αφουγκράζονται τον κόσμο.
https://padlet.com/aikstamat/ta1zwfmrxhnr
Β)Επιλέγουν το ζήτημα της «κλιματικής αλλαγής» και χωρίζονται σε ομάδες έρευνας.
http://popplet.com/app/#/3105866
Γ)Εργασίες
(Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους και ακούστε τις προτάσεις των μαθητών της Στ΄ τάξης )
http://www.fotobabble.com/m/bFM5S0lHNUtkT3c9
http://www.fotobabble.com/m/NkxCOUxWSVo5ams9
http://www.fotobabble.com/m/VmNtQWE1YTRvbGc9
http://www.fotobabble.com/m/YmZsTGlMYW15MmM9
http://www.fotobabble.com/m/OVZyNEFJaTdveWs9
http://www.fotobabble.com/m/TU1mSFh6NU54K009
http://www.fotobabble.com/m/cjRrVEFBS1N5SFk9
http://www.fotobabble.com/m/VWNiZjJUdENSMDg9
http://www.fotobabble.com/m/c28rT2ExNlJ5a2s9
http://www.fotobabble.com/m/TFhyeWxnbnRDczg9
http://www.fotobabble.com/m/eE8xUUYwNjRkZzA9
http://www.fotobabble.com/media/edit/638203
Δ)Αναστοχάζονται πάνω σε όσα έμαθαν.
https://crosswordlabs.com/view/untitled117769
https://crosswordlabs.com/view/untitled118057
https://crosswordlabs.com/view/untitled118708
https://crosswordlabs.com/pdf/untitled118009
https://crosswordlabs.com/pdf/untitled117875
https://crosswordlabs.com/view/untitled118070
https://crosswordlabs.com/view/untitled1
https://crosswordlabs.com/view/untitled118099
https://crosswordlabs.com/view/untitled118113
https://crosswordlabs.com/view/untitled118079
https://crosswordlabs.com/view/untitled118356
https://crosswordlabs.com/pdf/climate-change111
https://crosswordlabs.com/pdf/untitled119006
2ο βήμα
A) Εντοπίζουν θέμα που τους ενδιαφέρει για ν’ αναλάβουν δράση.
http://popplet.com/app/#/3280653
Β)Αποφασίζουν την υλοποίηση ψηφιακών έργων και χωρίζονται σε ομάδες εργασίας.
http://popplet.com/app/#/3274542
3ο βήμα
Online αφίσες
http://markoutroumpi57051cbf5a597.edu.glogster.com/plastic-bags
http://marianefeli19.edu.glogster.com/glog-from-athens-gr-may-28-2016-8205
http://georgeavgou.edu.glogster.com/glog-from-athens-gr-may-27-2016
http://edu.glogster.com/edit/glog/?type=ge&based_on=49446127&new=true&Timeline-template
http://eirini45.edu.glogster.com/enviroment-problems
http://thegamingchaos.edu.glogster.com/glog-from-kerkira-gr-may-30-2016
online παρουσιάσεις
http://prezi.com/vuznb6elfonw/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
https://prezi.com/j42dyibmmrdy/presentation
https://prezi.com/u7sr5abjia-_/edit/#163_45341393
https://prezi.com/enrdgrxapvfz/httpswwwyoutubecomwatchvobl6bpqd3sq/
δημιουργική γραφή
https://storybird.com/books/climate-change-26/
https://storybird.com/books/z4nr94uvpw/edit/
https://storybird.com/books/z4nr94uvpw/edit-info/
https://storybird.com/books/-14077/?token=c3a5p3zjvw
https://storybird.com/books/i-love-nature-31/
ψηφιακή δημιουργία λογότυπου
Από ένα σύνολο δημιουργιών οι μαθητές διάλεξαν αυτόν που αντιπροσώπευε περισσότερο το θέμα.
http://issuu.com/alexakish./docs/___________________________________?workerAddress=ec2-54-82-228-110.compute-1.amazonaws.com
http://issuu.com/aikstamat/docs/e-regenerated.pptx_6c379940808317/1
Την παραγωγή και εκτύπωση του λογότυπου ανέλαβε αφιλοκερδώς γονέας μαθητή της Στ.
έρευνα πεδίου
https://www.polleverywhere.com/multiple_choice_polls/bjLb7Dqjmt2oqoB
3ο βήμα
Η τελική τους πρόταση
Δημιουργικό Εργαστήρι
«Επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες αγορών».
Συμμετοχή σε Δημιουργικό Εργαστήρι στο χώρο του σχολείου με τη συνδρομή μελών του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας.
http://www.fotobabble.com/m/Uk1yVFZOTlpwUlk9
http://www.fotobabble.com/m/djhTa1JkRVNBNmM9
Και αυτό που σε όλους μένει…
Αναστοχασμός ξανά
https://answergarden.ch/304711
Αφού ,λοιπόν, συμπεριφέρθηκαν σαν να μπορούσαν να αλλάξουν τα πράγματα.
Αφού αφουγκράστηκαν ζητήματα του κόσμου.
Αφού εντόπισαν αυτό για το οποίο θα μπορούσαν δράσουν.
Αφού σχεδίασαν δράσεις.
Κατέληξαν στην εφικτή για όλους(μαθητές, γονείς, κατοίκους της γειτονιάς)πρότασης της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών στις αγορές, συνεισφέροντας στην μείωση κατανάλωσης πλαστικού και στην ελάφρυνση των επιπτώσεων της χρήσης του στην κλιματική αλλαγή.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή αποτελεί κομμάτι εκπαιδευτικής δράσης Erasmus + και το όλο παραγόμενο υλικό των παιδιών θα παραδοθεί στους διοργανωτές.
Η Δασκάλα της Στ’ τάξης
Σταματοπούλου Κατερίνα