15ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου
15ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου
15/9/2019
Ανακοινώσεις
11/9/2019
Ανακοινώσεις
24/10/2018
Ανακοινώσεις
23/10/2018
Ανακοινώσεις
4/10/2018
Ανακοινώσεις
28/9/2018
Ανακοινώσεις
10/9/2018
Ανακοινώσεις
1/5/2018
Ανακοινώσεις
21/4/2018
Ανακοινώσεις
11/4/2018
Ανακοινώσεις
27/2/2018
Ιστολόγιο
17/1/2018
Ανακοινώσεις
6/10/2017
Ανακοινώσεις
18/8/2017
Ανακοινώσεις
2/8/2017
Ανακοινώσεις
25/7/2017
Δραστηριότητες
4/7/2017
Δραστηριότητες
30/6/2017
Ανακοινώσεις
19/6/2017
Δραστηριότητες
12/6/2017
Ψηφιακή Τάξη
29/5/2017
Ψηφιακή Τάξη
8/9/2016
Ανακοινώσεις
29/6/2016
Ανακοινώσεις
27/6/2016
Δραστηριότητες
26/6/2016
Δραστηριότητες
25/6/2016
Δραστηριότητες
20/12/2014
Ανακοινώσεις
20/12/2014
Δραστηριότητες
5/5/2014
Ανακοινώσεις
11/4/2014
Ανακοινώσεις
3/4/2014
Ανακοινώσεις
20/3/2014
Ανακοινώσεις
7/12/2013
Ανακοινώσεις
27/11/2013
Ανακοινώσεις
Εμφάνιση :
/ 59

Οι τυφώνες, οι κυκλώνες και μεγάλα σώματα νερού πάντα γυρίζουν με την φορά του ρολογιού στο νότιο ημισφαίριο και πάντα αντίθετα με την φορά του ρολογιού στο βόρειο ημισφαίριο. 

ιστολόγιο για το μάθημα των Αγγλικών
hhfgjhkjkkl,kg
Τάξη :  
Α'
Β'
Γ'
Δ'
Ε'
ΣΤ'
Σε καμία
bghghu
apavb
ggg
Αποτελέσματα
Ψηφίστε
hhfgjhkjkkl,kg
1.bghghu
Ποσοστό: 86,66%
Ψήφοι: 13
2.apavb
Ποσοστό: 0%
Ψήφοι: 0
3.ggg
Ποσοστό: 13,33%
Ψήφοι: 2
ΣτατιστικάΨηφίστε
15ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Επικοινωνία
Με χαρά περιμένουμε τα δικά σας σχόλια και προτάσεις.
Δραστηριότητες Σχολείου
 
Δραστηριότητες
 
Πρωτότυπο Μάθημα για τις Προστατευόμενες Περιοχές της Κρήτης & τις Ανθρώπινες Δραστηριότητες
 
 
Επιστροφή στα Αποτελέσματα

  Η κατανόηση της έννοιας της "προστατευόμενης περιοχής", η εξοικείωση με την επιστημονική περιοχή των περιβαλλοντικών επιστημών και, τέλος, η αναγνώριση του περιβάλλοντος ως αντικείμενου ενδιαφέροντος για το νομοθέτη βρίσκονται ακόμη πολύ χαμηλά ως στοιχεία κατακτημένης γνώσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


   Σε μια εξαιρετικής ποιότητας και γλαφυρότητας παρουσίαση στις 29 Ιανουαρίου 2016 ο επιστημονικός συνεργάτης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, καθηγητής συνάμα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και πατέρας μαθήτριας του σχολείου μας Γιώργος Σμπώκος μας παρουσίασε την εισήγησή του με τίτλο "Προστατευόμενες περιοχές", στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο "Προστατευόμενες Περιοχές, Χλωρίδα και Πανίδα της Κρήτης & Ανθρώπινες Δραστηριότητες", το οποίο υλοποιείται φέτος από την ΣΤ' τάξη του σχολείου μας.


   Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης οι 51 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ' τάξης με τη βοήθεια του εισηγητή ήρθαν σε επαφή με το θεωρητικό πλαίσιο, τον βασικό εννοιολογικό "οπλισμό" του δικαίου περιβάλλοντος. Ολοκληρώνοντας το πρώτο μισό του μαθήματός του ο κ. Σμπώκος μας "ξενάγησε" στις πιο σημαντικές περιοχές προστασίας της φύσης στην Κρήτη (πρόγραμμα Νατούρα 2000, Εθνικοί Δρυμοί, Καταφύγια Άγριας Ζωής, κ.ά.), καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να υποστηρίξει τη θέση ότι η Κρήτη αποτελεί μια "κιβωτό" βιοποικιλότητας, μια "δεξαμενή" σημαντικών, απειλούμενων ή ακόμη και εξαφανισμένων σε άλλα μέρη της Μεσογείου ειδών της πανίδας και τη χλωρίδας.


   Στο δεύτερο μέρος το πρωτότυπο αυτό μάθημα απέκτησε βιωματικό χαρακτήρα. Χρησιμοποιώντας την εικόνα ως αφόρμηση και τη δραματοποίηση ως μέσο ο κ. Σμπώκος ενέπλεξε τα παιδιά στην πάντα επίκαιρη συζήτηση για τη σχέση προστατευόμενων περιοχών και ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Οι πρώτες αξιώνουν μορφές διαχείρισης, οι δεύτερες ασκούν πιέσεις στην άγρια ζωή, στο τοπίο, στους φυσικούς πόρους (νερό, έδαφος), στο φυσικό απόθεμα εν γένει και τελικά στον ίδιο τον άνθρωπο. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης όχι μόνο αποκωδικοποίησαν με θεατρικό τρόπο την εικονική πληροφορία, αλλά έδωσαν και δικές τους προεκτάσεις, αναδεικνύοντας τις συγκρούσεις που υπάρχουν και τις όποιες δυνατότητες αυτές να γεφυρωθούν με αμοιβαίως επωφελή τρόπο, τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον.


   Ευχαριστούμε από καρδιάς τον νομικό και δάσκαλο κ. Γιώργο Σμπώκο. Από την πλευρά μας, ως σχολική κοινότητα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, πάντα ψάχνουμε πρόσφορους τρόπους να συνδέσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με τις επιστήμες, μετατρέποντάς το 15ο Δ.Σ. Ηρακλείου σε χώρο όσμωσης με εκείνους τους πανεπιστημιακούς λειτουργούς που επιθυμούν - από τη δική τους πλευρά - να βγάλουν τις επιστήμες από το καλούπι του στείρου ακαδημαϊσμού.


   Συστήνουμε ανεπιφύλακτα παρόμοιες δράσεις στους / στις εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων της πόλης μας και, ιδιαίτερα, σε εκείνους / εκείνες που υλοποιούν εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα.

* Με γκρι χρώμα τα σχόλια που δεν έχουν ελεγχθεί για ακατάλληλο περιεχόμενο .